Share
30 sierpnia 2020 Marcin Kruszyński

Jak zoptymalizować stronę produktową? cz. 1

Wyróżnienie się na tle konkurencji w internecie i przyciągnięcie klientów do Twojego e-sklepu to tylko połowa sukcesu. Jest to zadanie bardzo wymagające, jednak nawet w przypadku powodzenia, nie gwarantuje sprzedaży. Można bowiem z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że Twoi klienci odwiedzają też strony konkurencyjne. Dlatego dopiero gdy klient porusza się po Twojej witrynie, ogląda strony z produktami zaczyna się proces, który zadecyduje o tym, czy kupi dany towar właśnie u Ciebie, czy zrobi to u konkurencji.

Zastanówmy się przez chwilę, co myśli klient oglądający właśnie produkty w Twoim e-sklepie. Nie jest w tym momencie istotne w jaki sposób do niego dotarł. Jeśli tu się znalazł, to na pewno jest w jakimś stopniu zainteresowany tym, co sprzedajesz. Gdy znajduje się na stronie konkretnego produktu, to zrobiłeś świetną robotę, umożliwiając mu dzięki np. przyjaznej nawigacji lub wyszukiwarce znalezienie dokładnie tego, czego szuka. To jest moment, na którym skoncentrujemy się w tym i kolejnych artykułach.

Zacznijmy od bardzo ważnego faktu: kiedy konsument trafia na stronę produktu, często jest zdecydowany do dokończenia procesu zakupu. Czy tak się jednak stanie, zadecyduje optymalizacja strony pod kątem konwersji.

4 elementy strony produktowej 

Zanim przejdziemy dalej, zajmijmy się rzeczą podstawową. Wszystkie strony produktowe powinny mieć te same elementy:

  • Produkt
  • Branding
  • Design
  • Copywriting

Wydaje się to oczywiste, ale zadziwiająco często tak nie jest: strona produktowa jak sama nazwa wskazuje to miejsce, w którym to produkt gra główną rolę. Nie historia ani zalety Twojej firmy, nie inne produkty czy linki do pozostałych podstron, ale właśnie ten konkretny produkt musi być w centrum uwagi. W końcu to jego strona.

Twoje logo może być na stronie głównej i w innych miejscach witryny, ale musi być także na każdej stronie produktowej. Dlaczego? To proste: nie każdy, kto wyląduje na stronie produktu, zobaczy też np. stronę główną. Wszystko zależy od tego, skąd pochodzi ruch na Twojej stronie.

Odpowiedni projekt to jeden z najważniejszych elementów strony produktowej. Nawet jeśli uwzględnisz wszystkie inne niezbędne elementy, to jeśli strona produktowa nie będzie funkcjonalna i przyjazna dla użytkownika, nie sprzedasz produktu. Pamiętaj też, że za nami już 20 lat XXI wieku. Design strony ma znaczenie. Co pomyśli klient, jeśli trafi na archaiczny projekt graficzny? Czy zaufa takiemu sklepowi?

Nie sprzedasz produktów także bez odpowiednich tekstów. To krytyczny element w procesie decyzyjnym konsumenta. Rzetelny opis produktu i podkreślenie jego zalet muszą dobrze współgrać z brandingiem, aby doświadczenie klienta z Twoją marką było spójne i zachęcało go do dokonania zakupu.

Gdy wiemy już jakie są 4 niezbędne elementy strony produktowej, w następnym artykule przyjrzyjmy się bliżej sposobom na jej optymalizację.

na podstawie: https://www.quicksprout.com/how-to-optimize-product-pages/
Tagi: , , , , , , , , ,