8 lipca 2020 Marcin Kruszyński

Meest wybrał Shipping Managera

Meest (www.meest.com), to międzynarodowa firma działająca od blisko 30 lat w branży usług logistyczno-kurierskich. Posiada sieć spółek w 12 krajach na świecie. Jest jednym z liderów logistyki transgranicznej, specjalizując się w dostarczaniu przesyłek na terytorium Ukrainy. Istotnym elementem działalności Meest jest także obsługa rynku przesyłek z USA i Chin do krajów CEE. W związku z dynamicznym rozwojem swoich usług w segmencie e-commerce, Meest poszukiwał kompleksowych rozwiązań IT do obsługi całości procesów logistycznych. Zarówno na poziomie zaplecza wewnątrzfirmowego, jak i współpracy z partnerami biznesowymi oraz relacji na styku Meest-klient końcowy/odbiorca paczki. Wybór padł na rozwiązania polskich firm:  BMCG i Opennet.pl.

***

Do obsługi procesów wspierających logistykę klientów biznesowych w kanale doręczeń na adres odbiorcy oraz do punktów odbioru, Meest wybrał rozwiązanie opracowane przez BMCG. Shipping Manager to nowoczesny i wszechstronny system do kompleksowego zarządzania przesyłkami pocztowymi, kurierskimi i drobnicowymi w serwisie krajowym i międzynarodowym. Narzędzie wspiera i optymalizuje proces obsługi zamówień na każdym etapie jego realizacji: począwszy od koszyka w e-sklepie, przez obsługę w magazynie, na doręczeniu kończąc.

Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie firm z sektora e-commerce nie tylko rozwiązaniami ostatniej mili ale również technologią wspierającą optymalizację procesów w całym łańcuchu dostaw oraz upowszechnienia elektronicznej wymiany danych pomiędzy Nadawcą, Przewoźnikiem a Odbiorcą przesyłki. Ma to szczególne znaczenie w dostawach transgranicznych dla klientów międzynarodowych Meest.

Meest zdecydował się na wdrożenie Shipping Managera w wersji standardowej oraz on-line, a dodatkowo na integrację rozwiązań dedykowanych branży e-commerce. Jednym z nich jest widget mapy punktów dostaw do własnej sieci Meest Click&Collect, do których klient przewoźnika może skierować swoją paczkę już z poziomu koszyka w e-sklepie.

***

OpenNet.pl dostarczy system operacyjny klasy ERP Trucker Plus. Narzędzie umożliwia zarządzanie każdym obszarem działalności operatora kuriersko-logistycznego w oparciu o nowoczesną, zintegrowaną i elastyczną architekturę IT: od sprzedaży, przez operacje transportowe, magazynowe i kurierskie – w tym operacje ostatniej mili – po rozliczenia i analitykę.

Meest zdecydował się na wdrożenie pełnej wersji systemu, w której znajdą się m.in.:
• Moduł CRM obsługujący model sprzedaży i pełna obsługę klienta;
• Moduł operacyjny umożliwiający kontrolę nad wszystkimi operacjami kurierskimi i połączeń frachtowych;
• Moduł do sortowni i magazynu, wspierany aplikacjami magazynowymi oraz integracja z sorterami automatycznymi;
• Moduł do obsługi Sieci Paczkomatów i Punktów Odbioru Przesyłek, szczególnie istotny w przypadku obsługi ponad 1000 maszyn paczkowych i placówek Meest Express na Ukrainie;
• Moduł WMS wspierający zarządzanie procesami logistyki magazynowej w ramach całego łańcucha dostaw;
• Moduł billingowy rozliczeń z klientami.

Trucker Plus będzie utrzymywany w infrastrukturze Meest (w części w oparciu o platformę Microsoft Azure) i zostanie zintegrowany z istniejącymi systemami ERP operatora.

***

Wdrożenie nowych systemów będzie odbywać się stopniowo i przewiduje w początkowej fazie równoległe działanie obecnego systemu Meest. Pierwszy etap to wdrożenie systemów na rynku ukraińskim do końca 2020. Następnie wdrożenia obejmą oddziały Meest Express w Polsce, USA, Kanadzie i Chinach. Ważnym elementem prac będzie dostosowanie i ujednolicenie wersji językowych interface’ów, aplikacji towarzyszących oraz samej bazy danych.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,