Share
27 czerwca 2020 Marcin Kruszyński

Shipping Manager: import danych czy pełna integracja na przykładzie Comarch Optimy

Shipping Manager współpracuje z ponad 30 najpopularniejszymi systemami i bazami danych. W każdym przypadku umożliwia automatyczne pobieranie informacji w celu automatyzacji procesu wysyłki. Z częścią systemów oferuje jednak także pełną integrację. Na czym polega różnica wyjaśniamy na przykładzie Comarch Optimy. Rozwiązanie krakowskiej spółki właśnie dołączyło do systemów pozwalających na pełną integrację.

Zasadnicza różnica polega na możliwości przesyłania danych w dwóch kierunkach. Do tej pory Shipping Manager umożliwiał pobieranie danych z Comarch Optimy. Przy pełnej integracji możliwe jest także przesyłanie danych z Shipping Managera do rozwiązania Comarchu. Eksport danych możliwy jest w następującym zakresie:

1. zakładania kontrahentów w bazie Comarch Optimy, w tym dodawania nowych lub dopisywania danych do istniejących już rekordów (klienci indywidualni lub instytucjonalni);

2. zakładania dokumentów, m.in. zamówień klientów, faktur lub paragonów i wydań zewnętrznych uwzględniających:
– dane rozliczeniowe,
– dane dostawy,
– towary z cenami brutto lub netto, ilościami i upustami,
– wywoływanie (lub nie) skutków magazynowych, zmniejszających stany magazynowe,
– dane rozliczeniowe obejmujące mapowanie sposobu płatności ze sklepu na istniejący w Comarch Optimie wraz z określeniem sposobu rozliczenia;

3. konwersji dokumentów – np.: zamówień od klienta na fakturę – przy powstaniu określonego statusu zamówienia w magazynie pakującym (np. towar spakowany) lub przesyłki (np. doręczona).

Funkcjonalne jest także flagowanie zamówień, co może powodować wywołanie automatycznych funkcji po stronie Shipping Managera, np. wysłanie elektronicznej faktury na maila odbiorcy;

4. przekazywania etykiet o przesyłkach wraz z dodatkowymi danymi (m.in. specyfikacją pakowania i/lub zamówienia) do aplikacji mobilnej Pick&Pack Assistant zintegrowanej z Shipping Manager 1.0 lub do innych systemów WMS lub fulfillment;

5. pobierania i dystrybucji stanów magazynowych do innych systemów (np. sklep internetowy) wraz z cenami, nazwami itp;

6. przekazywania danych o przesyłkach (m.in. przewoźnicy, numery, statusy);

7. automatycznego obsługiwania zwrotów COD przychodzących z firmy kurierskiej w ramach modułu rozliczeń dostępnego w Shipping Managerze i rozliczania ich w Comarch Optimie.

8. obsługi zwrotów konsumenckich w ramach modułu zwrotów Shipping Managera i automatycznego wystawiania korekty dokumentów sprzedaży oraz dokumentów przyjęcia na magazyn (PZ) w Comarch Optimie.

Oprócz Comarch Optimy, Shipping Manager umożliwa pełną integrację także m.in. z Subiekt GT, Asseco Wapro, Nexo, Sap i Microsoft Dynamics.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , ,