14 lutego 2020 Marcin Kruszyński

Zdobądź eko-konsumentów

Ekologia to jeden z najważniejszych tematów pojawiających się w przestrzeni publicznej w ostatnich latach. Myślenie “ekologiczne” przeniknęło większość dziedzin życia społecznego. Ekologia od lat jest też modnym tematem w biznesie, a jej znaczenie nasiliło się ostatnio, m.in. dzięki coraz bardziej świadomym konsumentom. E-commerce nie jest tu wyjątkiem.

Z opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej raportu Green Generation 2020 wynika, że trzech na czterech (76%) polskich konsumentów zaobserwowało nieprzyjazne dla środowiska praktyki w e-handlu(marek, sklepów, producentów i dostawców.)Przejawiają się one m.in. stosowaniem folii do pakowania przesyłek, pakowaniem produktów spożywczych w torby plastikowe i pakowaniem małych produktów w zbyt duże opakowania z wypełniaczami.

Coraz więcej polskich e-konsumentów oczekuje od dostawców zachowań proekologicznych. 31% kupujących on-line jest skłonnych zapłacić więcej za produkt, który nie będzie zapakowany w folię lub plastikową torbę.

44% konsumentów jest gotowych czekać dłużej na wysyłkę zakupionych towarów, jeśli mają być wysłane w ramach jednej dostawy. Większość z nich czekałaby na paczkę nawet od 3 do 5 dni, jednak około jedna trzecia respondentów pozwoliłaby w takim przypadku na 1 lub 2 dni opóźnienia.

Badanie pokazuje również, że Polacy kojarzą z ekologią Paczkomaty, które m.in. pozwalają na zmniejszenie liczby przejechanych kilometrów samochodami dostawczymi. Aż 76% kupujących on-line twierdzi, że Paczkomaty są rozwiązaniem bardziej ekologicznym niż zamawianie przesyłki kurierskiej.

Autorzy raportu wskazują też kilka dobrych praktyk pozwalających sprzedawcom pozyskać eko-konsumentów. Są to m.in.:

– opcja dostarczania paczek do PUDO, a nie tylko do domu konsumenta,

– użycie ekologicznych wypełniaczy do opakowań,

– dostawy pojazdami elektrycznymi,

– oznaczanie produktów ekologicznych,

– opcja rezerwacji produktu przez Internet, a następnie wypróbowania go w fizycznym sklepie.

Więcej: eizba.pl

na podstawie: ecommercenews.eu
Tagi: , , , , , , , , , , , , , , ,