30 listopada 2019 Marcin Kruszyński

Shipping Manager: Widget czasów dostaw

Pozwól swoim klientom wybrać dogodny czas dostawy

Dostawa towaru do klienta to jeden z kluczowych elementów sprawnie przeprowadzonej transakcji e-commerce. W celu zwiększenia efektywności doręczeń, firmy kurierskie starają się doprecyzować termin dostawy m.in. poprzez podanie przedziału czasowego, w którym kurier zapuka do naszych drzwi. Wciąż jednak to kurier decyduje kiedy dostarczy paczkę i jeśli podany przedział jest w godzinach pracy zawodowej klienta, to doręczenie będzie najprawdopodobniej nieudane.

Z Shipping Manager Twoi klienci mogą sami zdecydować kiedy chcą otrzymać zamówiony towar.

W API Shipping Manager dla przesyłek kurierskich znajdują się realne czasy doręczeń dla poszczególnych usług i przewoźników, skorelowane z kodem pocztowym odbiorcy. Dzięki temu już w koszyku sklepu możesz dynamicznie pokazać klientowi czas doręczenia jego zamówienia wraz z dokładną wyceną kosztów dostawy (o ile obciążasz nimi kupujących).

Shipping Manager obsługuje szeroki wachlarz opcji dostaw zgodny z usługami oferowanymi przez 22 najpopularniejszych przewoźników w Polsce, w tym m.in.: doręczenia SAME DAY w serwisie lokalnym realizowane w 8 największych miastach Polski oraz doręczenia NEXT DAY z opcją doręczenia w 2 lub 3 godzinnych przedziałach czasowych, w zależności od przewoźnika.

Integralną częścią Shipping Managera są widgety, które można zastosować w każdym koszyku eSklepu. Jednym z nich jest widget czasów dostaw dla przesyłek z dostawą na adres odbiorcy.

Możliwość wyboru właściwego dla odbiorcy czasu doręczenia ma bezpośrednie przełożenie na zwiększenie konwersji oraz zmniejszenie wskaźnika porzuceń sklepowego koszyka. Jak pokazują nasze doświadczenia na wybranych wdrożeniach, jeśli Twoi klienci będą mieli większą swobodę wyboru dogodnej dla siebie godziny dostawy, są gotowi zapłacić za usługę.

Możliwość wyboru doręczenia rano lub wieczorem to prawdziwy atut, który zachęca do ponownych zakupów. Z tego właśnie względu największe marketplace’y – w tym również nasze Allegro – promują sprzedawców, którzy udostępniają klientom większą liczbę opcji dostaw, wyższymi pozycjami na listach poszczególnych kategorii.

Dzięki “kafelkowemu” interfejsowi, widget działa w prosty i już na pierwszy rzut oka zrozumiały dla klienta sposób. Wyboru terminu dostawy dokonuje się bezpośrednio z kalendarza wybierając konkretny kafelek, czyli przedział czasowy dostawy w preferowanym dniu. Na każdym kafelku znajduje się od razu cena dostawy. Oczywiście transport może być bezpłatny dla kupujących i wtedy kafelek jest oznaczony jako “gratis”. Okresy, w których dostawy nie są możliwe, np. niedziele lub dni świąteczne z automatu nie są dostępne.

W okresie przedświątecznym dostawa w sobotę dla zamówień złożonych w piątek może być ważnym czynnikiem przekonywującym do zakupu. Z tego względu wdrożenie widgetu czasów dostaw może nie tylko wpłynąć na poprawę doświadczeń zakupowych, ale również przyczyni się do zwiększenia konwersji w sklepie.

Widget czasów dostaw oferuje praktycznie dowolną konfigurację prostego i czytelnego interfejsu użytkownika w zależności od potrzeb e-sklepu i funkcjonującego w nim koszyka. W ramach konfiguratora ustawień e-sprzedawca sam decyduje o kolorze, czcionce lub nazwie mapy. Może również powiązać widget z wybranym dostawcą map. Po skonfigurowaniu ustawień wystarczy wkleić prosty kod html w odpowiednim miejscu koszyka sklepu.

Wszystkie zamówienia z oznaczonym (oczekiwanym) czasem doręczenia są zintegrowane z Shipping Managerem, który otrzymuje takie dane i automatycznie transferuje je na etykiety przewozowe wskazanych przewoźników i właściwe usługi lokalne: z dostawą tego samego dnia lub wieczorem w tej samej miejscowości lub następnego dnia do 9:00, 10:00, 12:00 lub do 17:00.

Pomimo, że są to zazwyczaj usługi z zastrzeżeniem godziny doręczenia, nie musisz martwić się, że dostawa będzie wiązała się z dodatkowym kosztem po Twojej – dostawcy – stronie. Jak pokazują niezależne przykłady największych retailerów eCommerce, kupujący są gotowi zapłacić za dostawę jeśli tylko będą mieli opcję wyboru godziny doręczenia.

Na specjalne życzenie istnieje możliwość wdrożenia opcji weryfikacji poprawności adresu, która dla nawet 5% przypadków zamówień może skutecznie zapobiec wysłaniu przesyłki z niepoprawnym adresem.

Tagi: , , , , , , , , , , , ,