Share
22 listopada 2019 Marcin Kruszyński

Witryna e-sklepu – najlepsze praktyki cz. 5 i ostatnia

To już ostatnia część naszego poradnika. W sumie 20 – mamy nadzieję – przydatnych porad!

16. Bądź m-commerce

Popularność zakupów dokonywanych za pomocą smartfonów systematycznie rośnie. Już teraz zarówno na dynamicznie rozwijającym się rynku czeskim, jak i dojrzałym w Wielkiej Brytanii liczba transakcji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych stanowi ponad połowę (54%, Czechy, 51% GB). Wzrost m-commerce jest stałą tendencją, dlatego Twój e-sklep musi być zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych.

Ale nawet jeśli wszystko idzie po Twojej myśli, to nie spoczywaj na laurach! Pomyśl o wprowadzeniu swojego e-commerce na wyższy poziom poprzez udostępnienie konsumentom aplikacji dedykowanej urządzeniom mobilnym. Takie rozwiązanie daje nieporównywalnie większe możliwości w budowaniu pozytywnego doświadczenie użytkownika-konsumenta, który będzie mógł dokonać zakupu w przyjaznym środowisku dedykowanym jego smartfonowi.

17. Zaoferuj bezpłatną wysyłkę

Jednym z najgorszych doświadczeń e-konsumenta, jest konieczność zapłacenia przy kasie większej kwoty niż cena towaru. To jeden z głównych powodów porzucenia koszyka. Szczególnie, że coraz więcej firm oferuje darmowa dostawę.

Rozważ, czy w Twoim przypadku lepszym rozwiązaniem nie będzie nieznaczne podniesienie ceny swoich produktów, tak aby pokryć koszty wysyłki. Szczególnie jeśli handlujesz towarami o znacznej wartości.

Koszt wysyłki, jeśli dopiero startujesz i masz stosunkowo niewielki wolumen nadawanych paczek, może być znaczny. Jednak wraz ze wzrostem biznesu, liczba wysyłanych dziennie paczek pozwoli Ci na uzyskanie od operatora logistycznego znacząco niższych stawek niż na początku działalności.

18. Zrób jakościowe zdjęcia produktów

Podobno jeden obraz wart więcej niż 1000 słów. Pomimo, że to powiedzenie powstało znacznie wcześniej niż handel w sieci, sama sieć, komputery, a nawet prą, trudno o bardziej trafną uwagę w przypadku e-sklepu.

Podstawowa różnica w kupowaniu w e-sklepie i sklepie stacjonarnym, to brak możliwości przymierzenia i dotknięcia produktów w tym pierwszym. Głównym elementem, który buduje ich świadomość dotyczącą produktu jest zdjęcie.

Nie jedno! Zrób wiele zdjęć pod różnymi kątami każdego sprzedawanego produktu. Zrób zbliżenia na szczegóły, wyróżnij – już na poziomie zdjęcia – ich zalety i funkcjonalność. Opis bez zdjęcia nic nie sprzeda.

19. Pokaż produkty w filmie

W zależności od asortymentu, statyczny obraz z opisem mogą okazać się niewystarczające by pokazać wszystkie zalety Twojego produktu i przekonać do jego zakupu.

Według niektórych badań nawet 90% konsumentów twierdzi, że filmy pomagają im podjąć decyzję o zakupie produktu.

Nic dziwnego. Film w najbardziej kompletny sposób pozwoli pokazać np. działanie produktu lub efekt jaki można przy jego zastosowaniu uzyskać.

20. Przedstaw recenzje i opinie klientów

Wiarygodność to jedna z kluczowych cech wpływających na decyzje zakupowe w e-commerce. Referencje i recenzje Twoich klientów to najlepszy sposób na zbudowanie zaufania do Twojej marki i produktów.

Niezadowolenie to najczęściej wystarczający bodziec dla klienta do wystawienia komentarza. Sprawnie przeprowadzona transakcja niekoniecznie. Dlatego aktywnie zachęcaj do wystawiania opinii osoby, które dokonały zakupu w Twoim e-sklepie.

I nie zniechęcaj się kilkoma złymi recenzjami. Uwiarygodnią one tylko masę pozytywnych komentarzy, które otrzymasz, jeśli zastosujesz przedstawione w tym poradniku rady 😉

Prowadzenie e-sklepu to trudne zadanie.

Istnieje jednak wiele rzeczy, które możesz zrobić aby zwiększyć swoje szanse w bardzo konkurencyjnej branży. Porady zawarte w naszym cyklu to tylko wskazówki, których nie wdrożysz z dnia na dzień. Sam musisz na bieżąco identyfikować potrzeby i zagrożenia w prowadzonej przez siebie działalności i nadawać priorytet tym, które sam uznasz za najważniejsze. To od czego zaczynasz? 🙂

na podstawie: https://www.quicksprout.com/best-practices-for-running-a-successful-ecommerce-website/
Tagi: , , , , , , , ,