27 października 2019 Marcin Kruszyński

Witryna e-sklepu – najlepsze praktyki cz. 4

Kolejna garść porad jak zbudować efektywny sklep e-commerce.

12. Opisz dokładnie produkty

Sama nazwa towaru nie wystarczy. Każdy produkt w Twojej witrynie powinien posiadać rzetelny i wyczerpujący opis. Zachowaj jednak zdrowy rozsądek i nie rozpisz się za bardzo. Ma być krótko i na temat. Nie musisz przedstawiać całej historii produktu, ani sposobu w jaki został wytworzony. Skoncentruj się na wyjaśnieniu konsumentowi jak działa produkt i jakie są kluczowe korzyści, gdy z niego skorzysta.

Forma też jest ważna – tam gdzie można użyj punktorów, aby ułatwić konsumentom przeglądanie tekstu i czytanie opisu.

13. Stop reklamom

Jeśli myślisz, że Twój e-sklep to świetna platforma do sprzedaży powierzchni reklamowej innym markom, to… zmień sposób myślenia. Oczywiście możesz uzyskać w ten sposób dodatkowy dochód, ale nie jest to warte odwracania uwagi Twoich klientów od Twoich towarów.

Poza tym reklamy i wyskakujące okienka na pasku bocznym często wyglądają jak spam. To nie buduje zaufania do Twojej witryny. W USA aż 82% konsumentów twierdzi, że reklamy internetowe zakłócają ich zakupy.

14. Zagwarantuj szybką i sprawną obsługę klienta

Nie wszystkie transakcje w e-commerce przebiegają bezproblemowo. Także Twoi klienci będą mieli pytania i problemy. Twoim zadaniem jest aby mieli ich jak najmniej, a jeśli takie się pojawia, aby jak najszybciej były rozwiązywane. Niezależnie od tego, czy klient ma problem ze znalezieniem nowego, czy z zakupionym już wcześniej produktem, musisz dać mu możliwość uzyskania pomocy tak szybko, jak to możliwe. Pomyśl o rozwiązaniu wielokanałowym, takim, w którym klient może sam zdecydować o formie kontaktu z Tobą.

W większości przypadków wystarczy telefon i e-mail, ale czat na żywo to także doskonały sposób kontaktu na linii sprzedawca-klient. Dzięki temu klienci będą mogli kontaktować się z Twoim sklepem w preferowanym przez siebie kanale komunikacji.

To jednak nie wszystko. Nie ma nic gorszego niż kontakt z przedstawicielem sklepu, który nie jest całkowicie kompetentny (a więc i pomocny) lub co gorsza nieżyczliwy. Upewnij się, że personel jest przeszkolony w szybkim, skutecznym i miłym dla klienta rozwiązywaniu problemów.

15. Systematycznie rób testy i udoskonalaj swoją witrynę

Skąd możesz mieć pewność, że Twój sklep e-commerce jest obecnie optymalnie skonfigurowany pod kątem konwersji? Z naciskiem na “obecnie”. Jeśli optymalizowałeś go rok temu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że dziś jego efektywność jest znacząco mniejsza. Sieć zmienia się dynamicznie. Szybko zmieniają się także upodobania klientów. Nowe osoby stają się Twoimi klientami. Konkurencja cały czas wdraża nierzadko innowacyjne rozwiązania, aby Cię zostawić daleko w tyle.

Słowa kluczowe, kolory przycisków, hasła, rozłożenie produktów to tylko niektóre elementy nad którymi Twoja praca nie powinna nigdy się kończyć. W internecie znajdziesz wiele narzędzi które pozwolą przeprowadzić testy, po których będziesz mógł dokonać niezbędnych korekt, zwiększając szanse na sukces swojego e-sklepu.

na podstawie: https://www.quicksprout.com/best-practices-for-running-a-successful-ecommerce-website/
Tagi: , , , , , , , ,