6 października 2019 Marcin Kruszyński

Witryna e-sklepu – najlepsze praktyki cz. 3

3. część porad, dzięki którym możesz zwiększyć konwersje w swoim sklepie internetowym.

8. SEO albo śmierć
Niestety nie każdy szukający produktów, które sprzedajesz, trafi do Twojego sklepu. Badania pokazują, że 46% konsumentów rozpoczyna proces zakupu od wyszukiwarki. Jeśli Twój e-sklep nie znajduje się na czołowych miejscach w Google, to konsument dokona zakupu, tyle, że  u Twojej konkurencji.

Dlatego skoncentruj wysiłki na optymalizacji swojego e-sklepu pod kątem wyszukiwarek. Myśląc o wydawaniu pieniędzy na marketing, myśl przede wszystkim o dotarciu do czołówki rankingów Google na wszystkie najważniejsze słowa kluczowe związane z asortymentem Twojej marki.

9. Stwórz bloga i regularnie pisz posty
Jak często ta sama osoba odwiedza Twój e-sklep? Prawdopodobnie nie robi tego codziennie, ani nawet co tydzień. Nie jest źle jeśli regularnie kupuje u Ciebie co miesiąc. Ale właściwie dlaczego? Czy na pewno nie ma potrzeby robić tego częściej? Jeśli tak, to postaraj się wzbudzić w niej taką potrzebę.

Prowadzenie – oprócz e-sklepu – bloga to świetny sposób na zdobycie silnego grona fanów. Sam asortyment nie jest wystarczającym powodem, by odwiedzać regularnie Twój sklep. Ale ciekawe, systematycznie dostarczane treści i informacje już tak. A gdy Twój były klient przeczyta zachęcający artykuł, łatwiej będzie mu podjąć decyzję, by kupić coś ponownie.

10. Daj się “zasubskrybować”
Dobry e-sklep to taki, który odwiedza wiele osób gotowych do zakupu. Ale jak przyciągnąć na swoja stronę takie osoby? Najłatwiej zacząć od swoich obecnych i byłych klientów. Gdy masz już adres e-mail subskrybenta, możesz skontaktować się z nim za pomocą specjalnych ofert i promocji zachęcających do kupna.

Świetnym sposobem na zdobywanie subskrybentów jest zbieranie adresów e-mail podczas zakładania konta i realizacji transakcji. Zaoferuj na zachętę zniżkę do zrealizowania przy następnym zakupie, dla każdej osoby, która zapisze się na Twój newsletter. Część z nich wypisze się zaraz po otrzymaniu zniżki. Część jednak zostanie.

Gdy klienci zostaną dodani do Twojej listy subskrybentów, pomyśl o wysłaniu im spersonalizowanej oferty. W końcu wiesz jakie produkty przeglądali, co wkładali do koszyków i co z nich wyjmowali.

11. Udostępnij zróżnicowane formy płatności
Nawet jeśli założymy, że każda osoba kupująca w sieci ma kartę płatniczą, która pozwala na zrealizowanie płatności on-line, to nie znaczy, że jest to preferowana forma płatności. Postaraj się umożliwić każdemu swojemu klientowi rozliczenie w taki sposób, w jaki będzie chciał: karta, przelew lub jeden (ale niekoniecznie jeden!) z popularnych systemów płatności internetowych.
Pamiętaj też, że w wielu krajach – także w Polsce – płatność za pobraniem jest wciąż jednym z najpopularniejszych sposobów rozliczenia w e-commerce.

na podstawie: https://www.quicksprout.com/best-practices-for-running-a-successful-ecommerce-website/
Tagi: , , , , , , , ,