16 września 2019 Marcin Kruszyński

Witryna e-sklepu – najlepsze praktyki cz. 2

Druga część poradnika w jaki sposób budować i rozwijać swój e-sklep by efektywniej zdobywać nowych klientów i zwiększać przychody ze sprzedaży.

4. Kup usługę hostingową premium

Szybkość jest jednym z najważniejszych elementów efektywnej witryny e-commerce. Szybkość ładowania strony głównej i kolejnych podstron, wpływa bezpośrednio na liczbę konwersji. Dlatego jeśli z powodu oszczędności kupisz budżetową usługę hostingową, na dłuższą metę poniesiesz większe koszty.

Badania pokazują, że jednosekundowe opóźnienie czasu ładowania strony może prowadzić do statystycznego zmniejszenia zadowolenia klientów o 16% i utratę konwersji na poziomie 7%. Liczby te pogarszają się jeszcze bardziej w przypadku awarii witryny, usterek lub błędów.

Nie oszczędzaj na hostingu. Lepiej zainwestować w jakościowe rozwiązanie już na początku, niż rozwiązywać problemy później.

5. Zminimalizuj liczbę kliknięć w procesie realizacji transakcji

Gdy użytkownik witryny zdecyduje się na coś, powinien móc łatwo sfinalizować zakup. Każdy dodatkowy krok w procesie realizacji transakcji zwiększa szanse na rezygnację z niej. 28% konsumentów porzuca koszyk zakupowy, ponieważ proces finalizacji transakcji jest zbyt długi i skomplikowany.

Ogranicz się do zdobycia tylko niezbędnych do realizacji transakcji informacji od kupującego: informacji rozliczeniowych i adresu wysyłki. Nie ma powodu, aby pytać np. o nazwisko panieńskie matki.

6. Zachęcaj, ale nie zmuszaj kupujących do utworzenia indywidualnego konta w sklepie

Nie każdy z kupujących chce założyć konto w Twoim sklepie. Dlatego daj możliwość swojemu klientowi zrobienia zakupów jako gość, bez konieczności zakładania indywidualnego profilu.

Warto jednak zachęcić go do utworzenia profilu. Możesz to zrobić na wiele sposobów, np. oferując zniżki tylko zarejestrowanym użytkownikom.

Dobrym pomysłem jest też wprowadzenie “kasy ekspresowej”, umożliwiającej dokonanie finalizacji zakupu szybciej, dzięki temu, że dane zalogowanych użytkowników są zapisywane na ich kontach. Kupując jako gość pozostajemy anonimowi, ale proces zakupu trwa dłużej.

Jeśli opcję kasy ekspresowej wprowadzisz subtelnie (np. jako widoczny, ale nieaktywny dla niezalogowanych konsumentów przycisk w czasie realizacji zamówienia) to zachęcisz ich do założenia profilu bez wywierania presji.

7. Wysyłaj e-maile o rezygnacji z koszyka

Zarejestrowany profil użytkownika to prawdziwy skarb dla właściciela e-sklepu. Pozwala m.in. na analizę jego zachowań i skuteczną komunikację zwiększającą konwersję.

Widzisz np. gdy zalogowany użytkownik porzuca swój koszyk zakupowy. Często dzieli go zaledwie jedno lub dwa kliknięcia od zakończenia transakcji. Najwyraźniej był zainteresowany produktem, bo dodał go do koszyka. Z jakiegoś powodu nie dokończył jednak transakcji.

To dobry moment na reakcję z Twojej strony. Nie musisz od razu wytaczać ciężkich armat sprzedażowych. Często wysłanie wiadomości e-mail przypominającej kupującemu o produkcie w koszyku może wystarczyć do sfinalizowania sprzedaży.

na podstawie: https://www.quicksprout.com/best-practices-for-running-a-successful-ecommerce-website/
Tagi: , , , , , , , ,