Share
25 sierpnia 2019 Marcin Kruszyński

Witryna e-sklepu – najlepsze praktyki cz. 1

Jeśli sprzedajesz produkty przez internet, musisz stale budować swoją pozycję i rozwijać obecność swojego sklepu w sieci. Przy dużej konkurencji na rynku e-commerce to bardzo trudne zadanie. Niezależnie od tego, czy jesteś sprzedawcą detalicznym czy hurtowym, budujesz nową witrynę, czy wprowadzasz zmiany w już istniejącej, aby zbudować e-sklep, który będzie konwertował musisz zwrócić uwagę na każdy szczegół. Przestrzeganie poniższych praktyk pomoże Ci zdobywać nowych klientów i zwiększać przychody ze sprzedaży.

1. Skieruj uwagę konsumenta na to, co najważniejsze

Witryny e-commerce z prostym, konkretnym i przyjaznym UX mają wyższy współczynnik konwersji. Jaka jest pierwsza rzecz, którą widzi użytkownik na Twojej stronie? Oczy odwiedzającego powinny być skierowane w konkretny, przyciągający wzrok punkt. Najlepiej produkty lub przycisk call to action.

Jakich działań oczekujesz od klientów Twojego sklepu? Oczywiście chcesz, żeby dokonali zakupu. Zbyt duży bałagan na stronie utrudni im znalezienie skłaniającej do tego informacji. Znalezienie wyraźnego call to action w większości e-sklepów zajmuje więcej niż 3 sekundy. Postaraj się, aby klienci Twojego sklepu znajdowali je wcześniej.

2. Uprość menu

Menu główne to najlepszy sposób na utrzymanie porządku w sklepie i efektywne pogrupowanie asortymentu. Nie komplikuj jednak rzeczy prostych. Zbyt wiele kategorii wprowadza konsumentów w błąd, utrudniając im znalezienie tego, czego szukają. Twoje menu nie powinno być zbyt szczegółowe. Użyj ogólnych terminów, aby skategoryzować swoje produkty. Uszczegółowić wyszukiwanie pomogą później dobrze skonstruowane filtry w każdej z kategorii i efektywna wyszukiwarka.

Załóżmy, że sprzedajesz zawiasy: nakładane, wpuszczane, kątowe, z samodociągiem, proste i do szkła. Zamiast tworzyć sześć różnych opcji w menu głównym skategoryzuj je jako “zawiasy”.

3. Efektywna wyszukiwarka i intuicyjne filtry

Po usunięciu bałaganu i uproszczeniu opcji w menu głównym użytkownicy będą mieli mniej opcji w menu oraz będą widzieć więcej produktów po kliknięciu każdej kategorii.

Niezależnie od tego czy Twój asortyment składa się z niewielkiej liczby produktów, czy z setek, albo tysięcy indeksów, musisz zminimalizować ryzyko losowego przemieszczania się po Twoim sklepie konsumentów. Wyszukiwarka i inteligentne filtry to gwarancja zwiększenia sprzedaży i konwersji.

Pozostańmy przy naszym przykładzie okuć meblowych. Samych zawiasów kątowych może być kilkadziesiąt rodzajów: 45, 90, 110, 165, wpuszczany, równoległy, prosty, bliźniaczy. Dlatego nawet jeśli klient wpisze “zawias kątowy”, pojawi mu się około 50 produktów. To dużo, choć znacznie mniej niż przytłaczające kilkaset produktów, które pokazałyby się po wpisaniu słowa “zawias”.

Ale jeśli masz dodatkowe filtry pojawiające się np. w lewej kolumnie strony, to możesz pomóc swoim klientom zawęzić opcje w oparciu o parametry takie jak kąt, marka, rodzaj drzwi, czy sposób zamykania.

Pamiętaj, że najistotniejszym elementem jest odpowiednie opisanie i otagowanie produktów. Dzięki właściwym etykietom produktów, wyniki wyszukiwania będą dokładnie wyświetlane dla każdego zapytania kupującego.

na podstawie: https://www.quicksprout.com/best-practices-for-running-a-successful-ecommerce-website/
Tagi: , , , , , , ,