Share
6 sierpnia 2019 Marcin Kruszyński

Dostosuj opcje dostaw do oczekiwań klientów

W Wielkiej Brytanii połowa konsumentów robi zakupy w Internecie przynajmniej raz w tygodniu. Dla 35 procent z nich dostawa jest na tyle ważna, że w przypadku negatywnego doświadczenia związanego z wysyłką, przestają robić zakupy w danym sklepie internetowym.

Według danych z nowego raport BigCommerce, trzech na czterech konsumentów rezygnuje z zakupów, gdy uzna opcje dostawy za niezadowalające. 44% klientów nie robi zakupów w sklepach, które nie oferują bezpłatnej dostawy. Interesujące jest także to, że ponad 1/3 kupujących nie jest skłonna zapłacić dodatkowo za gwarancję dostarczenia zamówienia następnego dnia. Ale aż 87 procent dodaje produkty do koszyka, by zagwarantować sobie darmową dostawę, gdy ta oferowana jest od określonego limitu kwoty zakupów.

Raport jednak wyraźnie pokazuje, że większość brytyjskich detalistów nie jest świadoma wartości biznesowej, jaką mają zróżnicowane i dostosowane do oczekiwań konsumentów opcje dostawy. Nie ma także wystarczającej wiedzy na temat powodów, dla których klienci opuszczają witryny sklepów e-commerce.

Aż 47 procent sprzedawców nie analizuje, a nawet nie zna powodów, dla których klienci porzucają koszyki zakupowe. Tylko 12 procent oferuje bezpłatną dostawę zwrotów, a zaledwie 5 procent twierdzi, że planuje zaoferować tę usługę w kolejnym roku.

Mark Adams, wiceprezes BigCommerce komentuje krótko: „detaliści muszą traktować dostawy jako kluczowy element działalności, albo zostaną w tyle”.

Raport dostępny jest tutaj.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , ,