14 maja 2018 Przemek Jarosz

Wiosenne podwyżki usług kurierskich

Znak ostrzegawczy o podwyżkach cen

Nie najlepsze informacje dla sklepów internetowych oraz osób robiących zakupy przez internet. Jak podaje dzisiaj Gazeta Wyborcza, za którą cytują najważniejsze portale biznesowe w tym Business Insider, to koniec z niskimi opłatami za przesyłki kurierskie. Wygląda na to, ze wojna cenowa pomiędzy największymi przewoźnikami się kończy, a ceny usług pocztowych i kurierskich rosą, jak podaje źródło nawet o prawie 30 proc.

W ostatnich miesiącach największe podwyżki cennika podstawowego odnotowali klienci Poczty Polskiej, ale w ślad za pocztą narodową idą następni przewoźnicy. W ostatnich dniach DHL Parcel poinformował swoich klientów o zmianie zasad naliczania dopłat za przesyłki niestandardowe i przeważeniach, dzisiaj jak donosi dziennik, również pozostali przewoźnicy.  Zmianie ulegają głównie stawki ryczałtowe oraz rabaty na usługi podstawowe, ceny usług dodatkowych oraz dopłaty, które nadawcy biznesowi, w tym działające w kanale e-commerce dostają od firm kurierskich, w ramach renegocjacji umów. Za wyższe ceny przesyłek oczywiście ostatecznie zapłacą klienci sklepów internetowych.

Z tego właśnie powodu prowadząc sklep internetowy warto rozważyć opcję wdrożenia scenariuszy dywersyfikacji dostaw, które ze względu na parametry przesyłek lub konkretne miejsca i sposoby dostaw pozwolą ograniczyć wpływ podwyżek na finalne koszty ponoszone na usługi kurierskie. W takim przypadku niezastąpiona jest funkcja dynamicznej wyceny przesyłki bazująca na indywidualnych cennikach wdrożonych w programie Shipping Manager 1.0. Opcja cenników jest szczególnie interesująca w kontekście rodzaju i parametrów przesyłek, których koszty mogą być dynamicznie prezentowane operatorowi przygotowującemu wysyłkę oraz w zależności od ustawień mogą automatycznie wskazywać właściwego przewoźnika, który oferuje najniższy koszt dostawy w ramach określonych parametrów.

Doskonałym pomysłem są również zmiany w karcie produktu oraz koszyku sklepu w zakresie dynamicznej prezentacji możliwych terminów i form dostaw, dostarczanych w ramach widgetu API Shipping Manager, który powoli przenieść część kosztów w tym w zakresie czasowych dostaw na klientów sklepu. To doskonały pomysł na uzasadnienie ewentualnej podwyżki cen dostaw dla opcji terminowych dostaw z zastrzeżeniem przedziałów godzinowych. Ponosząc standard dostawy, dajesz sobie również opcję na „uzasadnione” przeniesienie części lub całości kosztów na klientów końcowych bez utraty konkurencyjności całkowitych kosztów jakie oferujesz swojemu klientowi.

Więcej szczegółów znajdziesz na naszych firmowych stronach:

https://www.bmcg.pl/rozwiazania/funkcjonalnosci-shipping-manager/

https://www.bmcg.pl/uslugi-w-koszyku-sklepu/

Tagi: , , , ,